0017 - Dešná

Vážeí turističtí přátelé,

dnešní trasa bude z těch jednodušších a méně náročných.  Je vybrána zcela záměrně jako lehká nenáročná trasa, realizovatelná téměř za jakéhokoliv počasí (trasa je téměř kompletně po zpevněném asfaltovém povrchu). Převážná část trasy není značená, ale přesto předpokládám, že s orientací nebudete mít problém.

Na start do Vizovic bude nejlépe dojet vlakem. U vlakového nádraží narazíme na turistický rozcestník, kde nás zelená značka dovede na náměstí (cca 1 kilometr). Na náměstí nastoupíme na červenou turistickou značku směr Chrastěšov - podjezd (opět cca 1 kilometr). Poslední část značené cesty povede po náspu nedokončené Baťovy železnice. U chrastěšovského železničního mostu z náspu sejdeme na silnici pod podjezd a dáme se doleva směrem na Chrastěšov.  Tady se taky se značením rozloučíme - zbytek trasy je neznačen.

Dlouhá údolní silnice nás přivede do obce Chrastěšov, kterou procházíme stále rovně až dojdeme k Chrastěšovské hospodě (cca 2,5 km). Hospoda je vždy důležitým orientačním bodem, nejinak je tomu i v tomto případě, protože u hospody odbočíme po silnici vedoucí vlevo mírně do kopečka, po pravé straně mineme poslední domky (resp. dnes se tomu nevkusu říká bungalov) a cesta nás vede k lesu. Přejdeme mostek přes potok a za potokem stoupáme po silnici do kopce. Stoupání je zhruba 500 metrů - přivede nás na hřeben, kde silnice ostře zatáčí vlevo. Mineme pod vrcholem větší usedlost, na jejím konci je odpočinkový altánek, a kolem plotu cesta pokračuje doprava z kopce dolů. Není už kam zabloudit, cesta sestupuje do obce Dešná a celou ji prochází  (asi 1,5 kilometru) až k silnici Slušovice-Všemina. Tady u křižovatky vlevo se nachází  Autocamp Dešná, kde alespoň podle reklamních materiálů je denně otevřena restaurace - takže můžete zajít.

Přímo u kempu je autobusová zastávka, kde můžete nastoupit zpáteční cestu (spoj Všemina - Slušovice - Zlín - některý přímý, některý s přestupem). A pokud se vám zdá vycházka krátká  (zatím pouhopouhých 7,5 kilometru), můžete si trasu prodloužit zhruba o 2 kilometry. Od kempu doprava po hlavní silnici projít obcí Všemina až k restauraci, kde můžete opět počkat na příslušný spoj (jedná se o stejnou autobusovou linku).

Upozornění: - uvedené informace o dopravním spojení a zejména časech odjezdu se mohou měnit. Před výletem si je musíte ověřit.

Soubor GPX s trasou pro vaši navigaci si můžete stáhnout zde .